زمینه: رمز موفقیت سازمانهای خدماتی را میتوان در مشتری مداری و توجه به کیفیت خدمت جستجو کرد. به دلیل اهمیت کیفیت خدمت در صنایع خدماتی و آثار برجسته آن بر خشنودی مشتری، همواره این سوال مطرح میشود که چگونه میتوان کیفیت خدمت را مورد سنجش قرار داد. پژوهش حاضر درصدد ارائه مدلی جهت سنجش کیفیت خدمت در بخش بهداشت و درمان است. مواد و روشها: با بررسی ادبیات پژوهش، ابعاد و مؤلفههای سنجش کیفیت خدمت در بخش بهداشت و درمان شناسایی گردید. پس از پالایش ابعاد، به جمعآوری داده از بیماران بیمارستانها با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی اقدام گردید. به منظور تحلیل دادهها از رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری بهرهگیری شده است. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان میدهد که ابعاد مدل پیشنهادی از پایایی و روایی بالایی جهت سنجش کیفیت خدمت در بخش بهداشت و درمان برخوردارند. نتیجه گیری: قابلیت اطمینان، پاسخگویی، تضمین، همدلی، جو و محسوسات، پیامد و مسئولیت اجتماعی را میتوان از ابعاد کیفیت خدمت در بخش بهداشت و درمان بهشمار آورد.
Shahbandar zadeh H, Mohammadi Zanjirani D, Ebrahimi M, Mohammadi Baghmollaie M. Designing a Method Based on the Combination of Service Quality Measurement Models Using Multi Attribute Decision Making Techniques: Case Study of . Iran South Med J. 2010; 13 (4) :273-279 URL: http://ismj.bpums.ac.ir/article-1-232-fa.html
شاهبندرزاده حمید، محمدی زنجیرانی داریوش، ابراهیمی مهران، محمدی باغملایی مسعود. طراحی روشی بر مبنای تلفیق مدلهای مفهومی سنجش کیفیت خدمت با استفاده از فنون تصمیمگیری چندمعیاره: مطالعه موردی بیمارستانهای شهرستان شیراز. طب جنوب. 1389; 13 (4) :279-273
Iranian South Medical Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License which allows users to read,
copy, distribute and make derivative works for non-commercial purposes from the material, as long as the author of the original work is cited properly